Cursus reken leergesprekken

In een tijd waarin digitale leermiddelen ingezet worden om effectief te differentiëren is het rekengesprek van toenemend belang om zicht te houden op de (reken)onderwijsbehoeften van je leerling. Maar hoe voer je zo’n gesprek en wat zijn de ingrediënten van een effectief rekengesprek?

Inhoud

Praktische handreikingen, vanuit een theoretisch kader, om de onderwijsbehoeften helder krijgen vanuit het rekengesprek met het kind zelf. Daarbij is aandacht voor het afstemmen op de onderwijsbehoeften met betrekking tot zowel de rekenbeleving als het rekenproces.

Aan de hand van praktische tips wordt zelf geoefend met een casus om onderwijsbehoeften van een leerling te achterhalen en daarop af te stemmen.

 

Doelgroep

Leerkrachten, intern begeleiders, remedial teachers en onderwijsassistenten uit het primair onderwijs (vanaf groep 3).

Datum en kosten

Dinsdag 4 februari en 10 maart 2020. Op beide dagen van 16:00 tot 18:00. Tevens ontvangt u literatuur ter voorbereiding en een opdracht voor een casus. De kosten voor deze cursus bedragen € 225 of 3 uur ingekochte Adapt schooluren.

Door wie?

Deze cursus wordt verzorgd door Judith Huizenga en Johan Hardeman

Aanmelden voor deze cursus